Kona coffee 100%

En af de ting, jeg lærte på min tur til Hawaii i februar, er, at de har noget af verdens bedste og mest eksklusive kaffe, nemlig Kona-kaffe, hvilket jeg kort skrev om her. For nogle uger siden tog jeg så hul på min eneste hjembragte pakke Kona-kaffe – sågar 100% Kona-kaffe.

Den første kop var ikke vildt imponerende – jeg lavede den på stempelkande, og den smagte for mig af helt ordinær kaffe. Men den næste omgang lavede jeg nogle dage efter på filter, og hvor jeg havde malet bønnerne mindre fint, og wow! Så kom kaffen virkelig til sin ret!

Nu er pakken snart ved at være brugt op, og jeg kan godt ærgre mig en smule over, at jeg kun tog én pakke med mig hjem, lige som jeg også var dum nok til kun at købe én krukke lilikoi curd, suk!

Til gengæld kan jeg trøste mig med, at jeg så småt er gået i gang med at planlægge en ny eksotisk tur ud i den vide verden. Denne gang dog ikke til Hawaii, men derimod til et sted hvor de spiser flagermus…!