Bubo Barcelona 1

Jeg har før skrevet om konditoriet Bubó i dette indlæg fra 2014, og jeg kan absolut ikke se nogen grund til at undlade at nævne dem igen, for jeg fik ved mit nylige visit bekræftet, at de stadig laver aldeles fantastiske konditorkager til fornuftige priser.

Jeg havde atter meget svært ved at vælge, for den ene yndighed efter den anden i kraftigt glinsende kulører stod på rad og række i glasmontren og fristede mig. Jeg hankede dog op i mig selv og lod fornuften overtale mig til denne gang kun at købe én.

Valget faldt på “Brasilia”, en gul herlighed med passionsfrugtmousse og appelsincreme til 4.80 euro svarende til cirka 35 kr. Og den var simpelthen så lækker og frisk! Men ikke desto mindre en fyldig sag, så jeg måtte skamfuldt levne et par mundfulde for ikke at sprække.

Bubo Barcelona 2

Havde jeg haft mindre mådehold, ville jeg også have valgt den skriggrønt glaserede kage ved navn “Jade” med et fristende indhold af limemousse og ananascreme på en kiksebund med kokos og ananas. Kageverdens svar på piña colada.

Men det må blive næste gang. For der bliver helt klart en næste gang igen, for Bubó er i min optik et absolut must at aflægge besøg, hvis man er i Barcelona og ikke decideret hader kage.

