kaengurusteak

Mens vi stadig havde en Irma i Aarhus, spiste min kæreste og jeg ofte disse kængurusteaks til aftensmad til en fast pris à 56 kr. for 250 gram fordelt på to bøffer. Kænguru har en lækker, saftig smag, der minder om en kombination af oksekød og vildt, og som jeg er helt tosset med.

Salling Super sælger de præcis samme steaks, men til den dobbelte pris, så det har jeg af princip ikke ville støtte, men for tiden har Kvickly dem i deres sortiment til 59 kr. for en pakke, så der er blevet hamstret og smovset kænguru i stor stil i det lille hjem.

Jeg steger kødet i smør ved høj varme, så det får en sprød stegeskorpe, men stadig er rødt indeni som ved oksekød, og favorittilbehøret for tiden er en god bearnaise, mozzarellasalat med cherrytomat, lidt løg og frisk basilikum samt ikke mindst marinerede bådkartofler.

Kartoflerne skrubber jeg med en børste under rindende vand, hvorefter de skæres i både og puttes i en frysepose med en del olivenolie, en del koncentreret tomatpuré, urtesalt, peber og paprika. Når det hele er gnubbet godt sammen, vendes kartoflerne ud på en bageplade og bages i ovnen ved ca. 200-220 grader, til de er færdige.

