kabafit

Da jeg var barn, havde vi altid Kaba (som i start-1990’erne hed Kaba Fit) stående i køkkenskabet ved siden af kakaopulveret. Det er en slags sukkerpulver til at blande i mælk, så man får en lækker, sød mælkedrik, og min favorit har alle dage været den version med jordbærsmag – omend den med banan og hindbærversionen også er gode.

I mine unge voksenår gik jeg faktisk længe og savnede denne nostalgiske læskedrik, men de senere år har jeg været heldig at finde den både på nettet (tyske hjemmesider, aber natürlich) og senest i Citi lige syd for grænsen, så jeg atter havde mulighed for at dyrke min guilty pleasure – eller schuldiges Vergnügen, hvis det skal være med den på…

Ja, det er syntetisk, og ja, det er med garanti også lidt barnligt, men jeg elsker det! Det er for mig en slags erstatning for cola eller sodavand, når der skal hygges, så et eller andet sted bilder jeg også mig selv ind, at det ikke er nær så usundt som alternativet. Kan klart anbefale at prøve det, hvis man har en sød tand…

