brod-fra-gast

Jeg har efterhånden besøgt Restaurant Gäst en lille håndfuld gange og synes, det er et smadder fint og hyggeligt sted at spise særligt på hverdagsaftener, hvor der er god plads, og uden det er alt for fint og gourmet-agtigt.

Allerede første gang bed jeg mærke i det brød, de serverer til maden, som var sprødt udenpå, tilpas klæbrigt indeni og med en skøn surdejs-syrlig smagsnuance, og jeg var solgt! Så efter tredje besøg, besluttede jeg at kontakte restauranten for at høre, om det var muligt at købe et par af deres brød ved døren.

Deres søde manager, Martin, svarede mig, at det kunne vi sagtens finde ud af, men det viste sig, at de brød, de bager, faktisk er vildt store, og to styk er det, de plejer at bruge til 60-70 mennesker! Så jeg besluttede mig for at nøjes med et enkelt, som jeg så efter aftale bestilte inden kl. 12, dagen før jeg ønskede at hente det.

Efter arbejde troppede jeg så op og fik det lækreste, kæmpestore og dejligt lune brød med mig hjem for en 100-lap. Halvdelen røg i fryseren, og den anden del (hvoraf det på billedet blot er en brøkdel) blev nydt i stor stil med god olivenolie, oste og tapenader som aftensmad. Mums!