pizza-gaga-og-just-eat

Normalt handler Kammerknas om at berette om gode oplevelser med mad, men af principielle grunde skriver jeg dette indlæg, da jeg er 100% imod den politik, som Just Eat fører ift. at udøve censur i den feedback, deres restauranter modtager fra kunderne.

For et par uger siden havde min kæreste og jeg for første gang købt mad fra Pizza Gaga via Just Eat’s hjemmeside. Min kæreste valgte en pizza og jeg deres pastaret ved navn Gaga Penne Speciale. Det smagte sådan okay uden at være den store smagsoplevelse, men cirka et kvarter efter vi var begyndt at spise, måtte jeg styrte på toilettet med akut dårlig mave.

Det var en meget voldsom og akut indsættende omgang uden forvarsel, og jeg besluttede at smide resten af maden ud. Da jeg et par dage senere fik en automatiseret mail fra Just Eat, om jeg ville bedømme restauranten, skrev jeg ganske kort, at maden egentlig smagte okay, men at jeg 15 minutter efter indtagelse fik akut maveonde og valgte at kassere resterne.

Ikke desto mindre har Just Eat nu kontaktet mig og fortalt, at de har fjernet min kommentar, da de ikke ønsker at skade deres samarbejdspartner med eventuelle konsekvenser af min ærlighed. I stedet skriver de, at jeg må kontakte Fødevarestyrelsen med min anklage. Med andre ord: De udfører censur i deres feedback-system for ikke at risikere at miste penge.

Det synes jeg er svært kritisabelt, og det viser, at man på ingen måde kan stole på deres bedømmelsessystem, når de vælger at slette bemærkninger som min. For at skabe gennemsigtighed omkring deres metoder vælger jeg derfor at skrive dette indlæg, og jeg vil opfordre til, at man i stedet anvender Hungry.dk til bestilling af take-away.

