kona-big-wave

Yes! Så lykkedes det endelig at finde Big Wave Golden Ale fra Kona Brewing Co. Det har også kun taget mig siden hjemkomsten fra Hawaii i februar og indtil nu, men alt godt kommer til den, der venter. Øllen er egentlig meget let-drikkelig og har diskrete ananasnoter, og det er jeg rimeligt meget fan af.

Jeg har de sidste mange måneder jævntligt fræset Aarhus rundt for at høre alle sandsynlige butikker, om de kunne finde på at bestille denne øl hjem til deres sortiment, men de fleste har kigget uforstående på mig og ikke anet, hvad Kona-bryggerierne var.

Specialølbutikken Flask dukkede imidlertid op i Nørregade, og mit håb steg. Men ak, de mente i første omgang, at den var for normal og kunne fås i Salling Super. Der havde jeg dog været mange gange uden held, og sidst jeg prikkede til Flask-drengene, havde de faktisk forgæves forsøgt at få den bestilt hjem.

Og hvor fandt jeg dem så? Ja, tro det eller ej, men i Stavanger i en helt almindelig dagligvarebutik, hvor de har dem i fast sortiment. Jovist, til en vanvittig pris, det er jo Norge. Men fuck det! Hjem til Aarhus kom en sixpack. Og jeg var næsten helt skuffet over, at der ikke stod nogen klar i tolden, da vi ankom til Danmark – jeg mener, hvor tit sker det lige, at danskere tager til Norge for at købe øl?!