thomas-henry-mango-lemonade-2

Sidste weekend var vi en smuttur i Tyskland, hvor der blev shoppet lidt forskellige lækkerheder. En af de ting, der kom med hjem, var denne mangolemonade fra det tyske firma Thomas Henry. Jeg havde ikke prøvet den før, så jeg nøjedes med at købe én. Det var dumt, for den er virkelig god!

Firmaet Thomas Henry er opkaldt efter den britiske apoteker af samme navn, der i 1770’erne fik den kække idé at tilsætte kuldioxid i drikkevand og dermed skabte mineralvand. Ud over denne mangolemonade sælger firmaet også forskellige slags tonicvand, mineralvand, ginger ales og bitter lemon.

Efter at have nydt mangolemonaden – som jo naturligvis er med brus – besluttede jeg, at de 20 cl. ikke var nok til at stille min lækkertørst, og jeg fandt så en tysk side, der sælger dem til en fornuftig pris i 24 styks-leveringer og gerne fragter til Danmark. Så nu er jeg knapt 300 kr. fattigere, men glæder mig til at modtage en hel kasse af disse.