Vandmelon

Jeg går og glæder mig over, at de danske supermarkeder i år har været særligt gode til at have økologiske vandmeloner i deres sortiment, og endda uden de er særligt meget dyrere end de konventionelle. Derfor har jeg også snacket meget mere i vandmelon denne “sommer” i forhold til, hvad jeg plejer.

Jeg har de seneste uger, når jeg har pakket min frokost om morgenen inden arbejde, skåret en enkelt skive af vandmelonen, som så efterfølgende er blevet delt i seks cirka lige store trekanter og pakket i madpakkefolie, så de har været lige klar til at hapse af senere.

Nu er det jo ikke ligefrem, fordi vejret de sidste par måneder har givet anledning til solstik og dehydrering, hvor vandmelonen ellers er en genial kilde til væskeoptimering, men jeg synes alligevel, den har fungeret fremragende som forfriskende formiddagssnack i stedet for usundere alternativer.