Jomfruhummer Seafood 1

For et par uger siden havde jeg min barndomsveninde på besøg, og da vejrguderne var i godt lune, valgte vi at gå en lang tur omkring Marselisborg Slot og Mindeparken. Efterfølgende gik vi ned på lystbådehavnen for at spise frokost og hvile bentøjet, og vi var heldige at få en plads i solen lige ud til vandet ved Restaurant Seafood.

Der var andre, der tidligere på dagen havde fået samme idé, og tjeneren kunne berette, at de desværre var løbet tør for blandt andet østers og blåmuslinger. I stedet besluttede min veninde sig for et stjerneskud, og jeg selv valgte en omgang jomfruhummer. Det var en smuk forsommerdag, og vi nød i ventetiden at kunne sidde og slikke solskin, mens vi lyttede til vandets klukken mod landgangsbroen.

Vi fik serveret vores drikkevarer, og der blev sat brød og smør på bordet, som vi så sad og hapsede af, indtil maden kom. Min veninde var godt tilfreds med sit stjerneskud til 178 kr. og kunne knapt spise op. Retten med jomfruhummer bestod af fire styk linet op side om side bagt med krydderurter og serveret med frisk citron. Intet tilbehør af nogen art, og prisen for denne tallerken var 225 kr.!

Det smagte godt, men var hurtigt spist, og havde det ikke været for brødet, var jeg gået sulten derfra. En simpel grøn salat kunne have reddet indtrykket og gjort retten mindre skrabet, og jeg huskede så, at der var en grund til, at jeg sjældent kommer på Restaurant Seafood længere.