Cibo Sausalito 1
De dage, vi befandt os i San Francisco, før vi tog videre til Hawaii i februar, havde jeg sørget for skulle byde på de fineste oplevelser både i forhold til stemningsfulde steder og forkælelse til smagsløgene. Derfor tog jeg mine kammerater med en tur til kystbyen Sausalito også, og det var naturligvis et hit.

Vi tog bussen derover, så de to San Francisco-jomfruer fik oplevelsen at køre over Golden Gate Bridge med i rygsækken, og så sejlede vi med færgen tilbage og passerede dermed også lige Alcatraz i samme omgang.

Da vi ankom til Sausalito, gik vi en god tur langs vandet, hvor vi både så søløver og massevis af pelikaner. Solen bagte, og det var sågar lige i overkanten ifølge et par stykker i selskabet, så vi tog en kærkommen pause inde i skyggen, da vi kom forbi Café Cibo og bestilte i samme ombæring en gang frokost.

Jeg har tidligere skrevet om Cibo her, fra da jeg var i San Francisco sidste gang, og jeg valgte denne gang at bestille præcis det samme, for det var en virkelig lækker ret: To pocherede æg på en bund af cremet boghvede-polenta, mascarpone, vilde svampe og spinat.

Cibo Sausalito 2Cibo Sausalito 3Cibo Sausalito 4

Til maden købte jeg en seltzer med presset agurk, som var særdeles forfriskende i varmen. For dette måltid kom jeg af med lige knapt $20, hvilket var en ganske fornuftig pris for en sund, velsmagende og mættende frokost. Min søster valgte ligeledes de pocherede æg og var særdeles tilfreds.

Jeg kan klart anbefale en smuttur til Sausalito, hvis man alligevel befinder sig i San Francisco. Stemningen er helt anderledes end ovre i byen, og man får lidt mere den der afslappede ferie-vibe, når man går rundt til lyden af bølgeskvulp og vilde fugle frem for bilstøj og klokker fra sporvognene.

