Mågerne fra Bing & Grøndahl

Næste indlæg i kavalkaden om nye tallerkener i det lille hjem skal handle om mine tre kagetallerkener fra Bing & Grøndahl. Det er det klassiske mågestel, men i såkaldt jernporcelæn også kaldt hotelporcelæn, og disse tallerkener har en gang tilhørt Hotel Ritz, Vesterport i København jf. stemplet på bagsiden.

Jeg husker, at mine morforældre havde mågestellet, og da jeg var barn forbandt jeg det med hygge og brunede kartofler. Da jeg blev ældre, fandt jeg designet enormt kikset og olde-agtigt, men i dag synes jeg, det er fedt på en måde, hvor det på én og samme tid er kikset, smukt og nostalgisk.

Disse tre tallerkener fandt jeg på Den Blå Avis og fik dem for 150 kr. inklusiv fragt. En ganske fin pris for klassisk Bing & Grøndahl-stel, og særligt når der er tale om ekstra solidt porcelæn. Vi bruger dem som snacktallerkener, og jeg kan konkludere, at vi snacker den ret ofte, eftersom det er sjældent, at alle tre tallerkener er rene på samme tid…

Lige noget helt andet: Siden november 2015 har wordpress-skabelonen været lavet om, så læsere ikke længere kunne klikke på billederne i mine indlæg for at se dem i stort format. Det har irriteret mig grænseløst, men nu har jeg fundet en måde at komme uden om det på, så det skulle gerne virke igen, jubiii!