Pocheret æg med tomat 1

En af mine gode venner har stædigt kastet sig ud i kunsten at pochere æg med indtil videre dog svigtende succes, men han giver heldigvis ikke op så let. Denne fokus på pocherede æg har også haft en væsentlig indflydelse på min appetit efter selv samme, hvorfor mit indtag af denne herlige spise er steget betragteligt på det seneste.

Ovennævnte billede må derfor siges at være ret repræsentativt for den stime, jeg p.t. er inde i, og jeg synes derfor kun, det vil være rimeligt at give inspirationen videre. Det smager nemlig vanvittigt godt, hvis du spørger mig, og så er det ikke så svært at lave, som nogle mener. Se blot her, hvordan resultatet blev, første gang jeg skulle pochere æg.

Jeg har tidligere serveret mine pocherede æg til en gang stegte svampe, men lige for tiden foretrækker jeg at nyde det på et par skiver smørstegt rugbrød og med ligeledes smørstegte cherrytomater on the side, som jeg efterfølgende har urtesaltet, kværnet peber over og toppet med frisk basilikum og lidt løgringe. Meget simpelt. Meget velsmagende.