Restaurant Mefisto 1

Før årsskiftet var jeg atter en tur på en af mine favoritrestauranter, Mefisto, hvor vi fejrede min kæreste og hans brors fødselsdag og i samme omgang skulle møde sidstnævntes nye, søde kæreste.

Nu forholder det sig jo ikke således, at jeg aldrig før har skrevet om Mefisto her på bloggen, sådan mildest talt. Meeeen derfor synes jeg nu godt, at jeg alligevel lige kan smide et par billeder og en håndfuld ord, for der er jo en grund til, at jeg er så glad for dette sted.

Jeg lagde hårdt ud med et glas kir, på trods af at jeg var den eneste af os fire, der skulle op og på arbejde dagen efter. Så var stilen ligesom lagt. Männerne stod for at vælge et par flasker vin til maden, og det gjorde de ganske godt.

Min forret var stedets forrygende carpaccio “som på Harrys Bar” (i Venedig – tilsyneladende det sted, der i sin tid gjorde carpaccio berømt) med mild sennep, oliven, jomfruolivenolie, parmesan og grøn salat. Som jeg altid synes med carpaccio, var der for meget parmesan, men det kunne jo nemt skrabes af.

Restaurant Mefisto 2
Restaurant Mefisto 3

Min hovedret blev traditionen tro den halve grillede hummer med aïoli, toast og en grøn salat. Jeg elsker det søde, faste kød særligt i kloen, og det er alt arbejdet og de fedtede fingre værd. Og jeg fik naturligvis også en fin skylleskål sat på bordet.

Efter forret og hovedret besluttede de andre sig for henholdvis nogle gode stykker chokolade og en kop espresso, hvorimod jeg valgte en cappuccino, der virkelig overraskede positivt. Den var utroligt god!

Det blev en smadder hyggelig vinteraften på Restaurant Mefisto i godt selskab, med fin service og lækker mad. Så kunne den dobbeltfødselsdag vist heller ikke fejres bedre.