Juice med agurk og citron

Jeg håber, I alle har haft en hyggelig juleaften med en masse dejlig mad. Her på den anden side er det for de flestes vedkommende ikke lige steg og sovs, man går og trænger til, så nu vil jeg poste et ganske kort indlæg om en sund og forfriskende lemonade, jeg lavede forleden.

Og som den opmærksomme læser nok har bemærket, har jeg atter været i gang med dymoen. Mest fordi jeg kunne – lemonaden blev drukket ret hurtigt, og så var skiltningen jo ikke længere sandfærdig. Men i teorien havde det været smart afmærkning, hvis man for eksempel havde gæster, og der var flere slags juice at vælge imellem.

Lemonaden bestod af 1 økologisk citron, ½ agurk, 1 stort æble og en håndfuld mynte. Det kom der en smuk, skriggrøn juice ud af med en meget frisk og syrlig smag. Nuancerne fra citronen og den skarpe mynte blev blødt lidt op af det søde æble, og agurken gav den et ekstra pift med associationer til en fancy cocktail.

Jeg skal til at eksperimentere lidt mere med at lave juice, der inkluderer grøntsager. Jeg er dog vokset op med en mor, der ofte lavede grøntsagsjuice, og jeg har lettere traumer over knoldselleri i flydende form. Men hvis nu jeg starter blødt ud og prøver mig lidt frem, skal der nok komme noget spændende OG velsmagende ud af det, tror jeg…