Kähler 1

I september måned var jeg en dag forbi Kähler Spisesalon til frokost. Ja, det var faktisk der, jeg endte, efter jeg jf. tidligere indlæg forgæves havde vandret byen tynd for at finde et sted, hvor de serverede pocherede æg.

På hjemvejen kom jeg forbi spisesalonen og besluttede at give den en chance, da der var ledige vinduespladser, et jævnt fristende menukort, og min mave rumlede faretruende.

Jeg har to gange tidligere spist frokost hos Kähler, og begge gange var det faktisk en ret lunken fornøjelse. Første gang fik jeg en salat, der var ok, men som manglede lidt dressing og smagsstyrke ift. tilbehøret. Anden gang fik jeg en halvdårlig løgsuppe med bitter bismag.

Min kæreste har smagt deres smørrebrød og var ikke voldsomt imponeret. Det smagte ok, men var skuffende i forhold til prisen. Så mine forventninger var ikke høje, da jeg slog mig ned i vinduet hos Kähler.

Kähler 2 Kähler 3

Ikke desto viste det sig at være en smadder god beslutning, for jeg fik serveret den dejligste kolde ærtesuppe med rejer og et glas friskpresset juice til. Jeg havde også bestilt en café latte, men deres maskine var gået i stykker, så den måtte jeg droppe.

Ærtesuppen i sig selv var noget tyndt sjask, men smagen var eminent, og de sprøde ærter var også særdeles velsmagende. Rejerne var der ikke voldsomt mange af, men de var friske og lækre. Der blev også meget passende serveret brød og smør til.

For suppe og et glas friskpresset juice kom jeg af med 144 kr. En okay fornuftig pris for en god frokost, som jeg blev godt mæt af. Så måske dette sted alligevel ikke skal afskrives helt efter denne seneste gode oplevelse.