Hindbærsirup 1

I vinter var jeg forbi Schweizerbageren efter det vanlige oldtidsbrød, da jeg øjnede, at de på disken havde nogle små flasker med forskellig økologisk sirup stående fra Sorring Bær, og jeg blev fristet nok til at købe en med mig hjem og prøve.

Der gik noget tid, før jeg fik åbnet den, men til gengæld skuffede den ikke, og jeg fik både brugt den på havregrød og i madlavningen, før den desværre efter en uges tid gik hen og fik mugskorpe. Jeg skulle naturligvis have haft opbevaret den på køl.

Smagen – altså før den blev fordærvet – var lækker og markant som solmodne hindbær, og lige dér længtes jeg gevaldigt efter sommer og friskplukkede bær.

Det var jo desværre ikke så meget af selve indholdet, jeg nåede at nyde, men til gengæld har jeg beholdt flasken, der har en ret fornuftig størrelse i forhold til mange hjemmelavede sager, såsom rosmarinolien fra dette indlæg.

Hindbærsirup 2 Hindbærsirup 3

Sorring Bær har ifølge deres hjemmeside eksisteret siden 1989 og holder til i Sorring ved Silkeborg, hvor de ud over sirup også producerer marmelade, chutney og lemonade – alt sammen økologisk.

Jeg har ikke set flaskerne med sirup ved bageren siden, men hvis de får dem igen, skal jeg uden tvivl have en ny, måske med solbær denne gang. Prisen husker jeg dog ikke, men det var cirka 35 kr., såvidt jeg erindrer, og det er jo ikke så galt.