Klassisk Fisk 1

Noget, jeg aldrig bliver træt af, er skaldyr. Så selvom jeg før har nævnt Restaurant Klassisk Fisk herinde, er jeg lige endnu en gang nødt til at slå et slag for deres skaldyrsfad aka Le Plateau de Fruit de Mer.

I den spæde sommer var jeg forbi med min søster og svoger, og både min søster og jeg besluttede at tage sådan et fad, omend uden hummer (som man ellers kan tilvælge for 145 kr. ekstra), og der skulle naturligvis bobler til.

På det gavmilde skaldyrsfad til 315 kr. ligger der både jomfruhummere, østers, skalrejer, krabbekløer, muslinger og krebse-typer og smiler til en, og så kan man sprøjte lidt frisk citron ud over herligheden, hvis man har lyst til det.

Brødet på Klassisk Fisk fortjener næsten et indlæg for sig selv, for det er vitterligt noget af det lækreste brød – sprødt og knasende udenpå, blødt og eftergiveligt indeni med den helt rigtige milde brødsmag, som smager en smule for godt til at kunne være rigtigt sundt. Og så er der også mayo og skøn skøn aïoli til, suk!

Klassisk Fisk 2 Klassisk Fisk 3

Men altså, kort fortalt: Skaldyrsfad og franske bobler på en hverdagsaften er ikke sådan at kimse ad, og i bagklogskabens lys burde jeg gøre det meget mere i den slags, for det giver virkelig livskvalitet helt ned i maven at tillade sig lidt dagligdagsluksus.

Prisen på Klassisk Fisk er ok fornuftig, men man skal huske, at man ikke får mere, end hvad der præcis står på menukortet. Alt ønskeligt tilbehør skal bestilles ekstra, og så kan det godt løbe lidt op. Til gengæld er der tale om god kvalitet og friske råvarer, og så smager maden på dette sted jo ganske udsøgt.