Hummertirsdag 1

Forrige tirsdag var jeg med en kammerat på Mefisto til deres tirsdagshummermenu. Det var et helt år siden sidst, jeg havde forkælet mig selv med Mefistos tirsdagshummer, så jeg burde faktisk skamme mig, for jeg elsker jo hummer, og Mefisto er immervæk et af mine yndlingsspisesteder i Aarhus.

Men forrige tirsdag tog jeg mig endelig sammen, og min kammerat var heldigvis klar. Han huskede ikke at have været på Mefisto før, så det måtte vi jo naturligvis gøre noget ved.

Hummermenuen består af tre retter med hummer for 395 kr. per kuvert. Sidste sommer var prisen 350 kr., så en lille stigning er der sket siden da. De ændrer menuen med jævne mellemrum, men der indgår altid hummer i alle tre retter.

Ved vores visit bestod menuen af først hummer i tartelet med brisler og bælgærter. Dernæst blev der serveret hummerbrud med brunet smør, rabarber og brioche samt caviar, og hovedretten var hummerhale serveret på nye grønne asparges og med sauce nagé.

Hummertirsdag 2 Hummertirsdag 3 Hummertirsdag 4

Vi drak henholdsvis et glas vin og et stort glas cola til maden hver, og der blev hygget igennem med stil. Maden smagte lækkert, omend tarteletten var bedre sidste år, hvor jeg var noget mere overvældet.

Hummertirsdag er virkelig et godt koncept, og vi var stopmætte efterfølgende af den gode mad, så vi droppede både ost og dessert, som ellers kan tilkøbes, hvis man er til den slags.