Northside 1

Hermed det sidste indlæg om Northside 2015 for denne gang. Det skal handle om en god genganger, nemlig den økologiske gourmethotdog, som denne gang blev præsenteret af Spiselauget frem for Drudenfuss, der har serveret den de forgangne år.

Der var dog tale om præcis samme hotter, og det var jeg glad for – den er nemlig god! Prisen var ligeledes den samme som tidligere år: 45 kr. For den pris får man en gennemgående økologisk hotdog bestående af hjemmelavet grovbrød, ramsløgsmedister, syltede rødløg, syltede agurkeskiver, fennikelremoulade, ketchup, sennep og grøn topping.

Tidligere år har det grønne på toppen bestået af karse, som var et stort hit hos undertegnede, men denne gang havde de erstattet det med noget salat-agtigt grønt. Lidt en skam, men det smagte nu ikke dårligt af den grund. Jeg er bare meget glad for karse, that’s all.

Sidste år oplevede jeg, at en af mine hotdogs brød forekom noget tørt, men det var på ingen måde tilfældet i år, hvor det hele smagte friskt og nylavet, hvilket det jo sådan set også var. Man kunne desuden som sædvanlig også få gourmethotteren i en vegetarversion med tofupølle, hvis man skulle være til den slags. Det var jeg ikke.

Northside hotter 2 Northside hotter 3 Northside solnedgang 4

Denne her gourmethotter er i øvrigt en seriøst velvoksen sag, der fylder umanerligt godt i festivalmaven og kan mætte selv den mest velpolstrede hipster-type. Derudover passer den formidabelt til en kølig fadøl, live-musik og græs mellem tæerne.

Jeg forventer klart, at denne hotdog er kommet til Northside for at blive, og noget tyder jo også på det. Jeg er faktisk begyndt at synes, at det ikke har været en rigtig festival uden mindst én af disse, så jeg skal nok gøre mit for at opretholde dens popularitet, selvom det næppe er nødvendigt.