Northside 1

På Northside Festival i år meldte lækkersulten sig også en af dagene, og min kæreste og jeg blev derfor enige om at prøve Crêpe-bodens pandekager med fyld.

Der var en del kø, men den skred hurtigt fremad, da alle pandekagerne var forbagte, og så blev de blot genopvarmede én efter en, mens der blev lagt fyld på, hvorpå den efterfølgende blev lagt sammen til en lille, firkantet pakke.

Jeg havde svært ved at beslutte mig, men endte med at forhøre mig, om jeg kunne få en med sirup og syltetøj, og det var der intet problem med, selvom det var en kombi af to af de varianter, der blev skiltet med. Sådan en sag kostede 35 kr.

Min kæreste valgte varianten med banan, chokolade og kokos til 45 kr. Efter hans udsagn smagte den godt, men der var lidt for meget kokos i til hans smag. Til gengæld var bananskiverne og chokoladesovsen ganske fint fyld.

Northside pandekager 2 Northside pandekager 3

Min pandekage med sirup og syltetøj var lige i øjet og absolut pengene værd. Pandekagen i sig selv smagte ikke genopvarmet, men som nylavet, og der var tilpas mængde fyld i.

Da pandekagerne blev langet over disken, advarede den flinke pandekagebager om, at de var meget varme, så man skulle passe på ikke at brænde sig. De var dog ikke besværlige at spise på trods af dette, da man fik dem i en lille papirlomme og med servietter om.

Min kammerat berettede senere, at han havde haft lidt problemer med at spise sin pandekage med sukker og syltetøj, da det flød ud og dryppede til stort besvær for ham, men måske han blot havde været uheldig. Jeg var i hvert fald ganske godt tilfreds med min pandekageoplevelse på Northside.