Sota Sushi 1

Jeg beklager stilheden herinde, men der er flyttet en lille, pelset fyr ind hos os sidste søndag, og det har taget al min opmærksomhed, at han skulle finde sig godt tilpas i sit nye hjem, hvor han render frit omkring, når vi er hjemme. Han har ret lange ører, og så hedder han i øvrigt Preben.

Fra slutningen af april måned har jeg stadig nogle billeder liggende fra en tur på Sota Sushi Bar i Vestergade, så dem vil jeg skrive om i dette indlæg. Vi plejede at bo inde i gården bag restauranten, da den åbnede i sin tid, og det blev hurtigt vores stam-sushisted. Nu bor vi på Frederiksbjerg, og derfor er det ikke så tit, vi får sushi fra Sota længere.

En dag foreslog min kæreste dog, at vi som i gamle dage skulle have en omgang sushi fra Sota, og vi besluttede så for første gang at spise på selve restauranten. Det var sen eftermiddag på en hverdag, men alligevel lod det til, at der var rift om pladserne, så vi var heldige, da der lige var et enkelt ledigt bord.

Min favorit var i sin tid og er stadig deres gunkan med revet kammusling – se billedet ovenfor. Den er en sikker vinder, og det var et glædeligt gensyn! Derudover valgte jeg også en gunkan med laks og hvidløg samt en gunkan med krabbe.

Sota Sushi 2 Sota Sushi 3
Sota Sushi 4

Derudover bestilte jeg en omgang beef tataki, som dog ikke var helt så lækker, som den gang de lige havde fået den på kortet, men den var stadig god. Det blev også til et par sticks med henholdvsis teriyaki-laks og kammusling. Yum!

Min kæreste valgte en blandet omgang sushi og fik sig en japansk øl til maden, hvorimod jeg kastede mig over en fremragende lemonade med mynte.

Som altid var standarden på Sota Sushi Bar høj. Maden var frisk og velsmagende og helt klart pengene værd. Så selvom jeg har skrevet det herinde før, omend for nogle år siden, så kan dette sted stadig absolut anbefales.