Black Point 1

De sidste par dage har det været et fast formiddagsritual, at jeg har taget bus nr. 49 ind ad Mission street og Van Ness op til endestationen ved North Point, der ligger næsten helt ud til vandet på indersiden af Golden Gate Bridge. Når jeg er hoppet af, har jeg spadseret op til Larkin street, hvor Black Point Café & Bakery ligger på hjørnet.

Jeg kom forbi ved en tilfældighed forleden morgen, og da så jeg et skilt udenfor, hvor de reklamerede for deres lavendel latte, og så måtte jeg jo prøve den. Jeg tog også en cream cheese bagel med på vejen og kom af med godt $7 i alt (svarende til cirka en 50’er).

Derefter gik jeg ned til vandet og helt ud på spidsen af molen ved Fort Mason, hvorfra der er udsigt både til Golden Gate Bridge, Alcatraz og skyline over San Francisco, og der placerede jeg mig så i solen med medbragt bog og morgenmad.

Black Point 2
Black Point 3
Black Point 4

Den der lavendel latte – den var virkelig virkelig god! Jeg blev SÅ positivt overrasket, for det er da i virkeligheden lidt mærkeligt og hippie-agtigt at putte blomster i kaffe. Og i San Francisco kan de finde på mange sære ting. Men det her virker rent faktisk!

Min bagel var også ganske udmærket – dog ikke noget at skrive hjem om, men fin som morgenmad i farten. Deres tuna melt sandwich, som jeg fik i dag, er også ok, men den er stor! Jeg endte med kun at spise den ene trekant og gav den anden til en taknemmelig hjemløs ved Aquatic Park.

I dag var jeg som sagt også forbi for at få min “lavender latte”, hvorefter jeg satte mig ned til yndlingspladsen for enden af molen. Der smed jeg skoene, smøgede bukserne op og nød formiddagssolen, lyden af bølgeskvulp og udsigten omkring mig, mens jeg læste i min bog. Gud, hvor kommer jeg til at savne det sted, når jeg tager herfra i morgen!