Jim's Restaurant 1

Jeg bor i det latinamerikanske område af San Francisco, kaldet The Mission District, og inden jeg tog herover, googlede jeg lidt rundt i forhold til spisesteder i mit nabolag. Jeg kunne se, at Jim’s var et af de steder, som lokale anbefaler at spise morgenmad, så det valgte jeg at gøre, den første morgen jeg var her.

Da jeg trådte ind, råbte en af tjenerne “sit anywhere you want”, da man normalt ellers skal vente inden for døren på restauranter, før man bliver anvist en plads. Så jeg valgte at sætte mig i et lille sofahjørne med fin udsigt ud til solbeskinnede Mission street.

Kort efter kom tjeneren og skænkede kaffe op til mig og rakte mig et menukort. Det var meget traditionelt amerikansk, omend med et mexicansk touch, som er meget normalt her i byen. Jeg valgte en omelet med avocado, løg og ost og en lemonade til.

Det viste sig, at jeg skulle vælge enten hash browns (revet, stegt kartoffel) eller pommes frites til samt hvilken type brød, jeg ville have til, og hvilken ost jeg ville have i omeletten. Jeg valgte fritter, San Franciscan sourdough-brød (en personlig favorit!) og cheddar.

Jim's Restaurant 2
Jim's Restaurant 3
Jim's Restaurant 4

Der stod dyppelse i form af både ketchup, sød sennep og tabasco på bordet i forvejen, og derudover fik jeg også salsa verde til mine fritter – en virkelig god en af slagsen i øvrigt!

Maden var frisklavet og velsmagende, og der var rigeligt af den! Lemonaden var fra maskine, så den var lidt flad i det i forhold til de steder, hvor de presser selv. Kaffen var varm og god, og alt i alt var det en fin, solid morgenmad.

Prisen for omeletten var $10.95, og så kom der lemonade, tax og ca. 15% drikkepenge oveni, så jeg gav samet en flad 20’er, hvilket svarer til 130 kr. Ganske fornuftigt, og Jim’s Restaurant kan hermed anbefales.