Jordbær 2

I dag er det lørdag (jeg er 9 timer bagud herovre, så på indlægget står der søndag), og det betyder, at der traditionen tro var Farmer’s Market downtown San Francisco ved Ferry Building. Så da jeg havde været i bad og tjekket mail, hoppede jeg på undergrundsbanen (BART’en) mod Embarcadero, som er stationen helt nede ved bugten.

Solen varmede allerede dejligt fra den blå, blå himmel, og både turister, duer og lokale begyndte at dukke frem i gadebilledet. Jeg havde i sinde at kigge efter friske ærter i de mange boder, der var stillet op, men det er desværre ikke sæson for dette herovre endnu.

I stedet valgte jeg at købe en bakke økologiske jordbær til $5, som jeg havde tænkt mig at indtage ude på molen. På vejen kom jeg også forbi en bod med fransk bagværk, og jeg købte en stor macaron med appelsin- og pistaciecreme med til $2.

Due
Jordbær 1

Jeg satte mig på en bænk med udsigt til den smukke Bay Bridge, der forbinder San Francisco med Oakland. Den bro har jeg kørt på et utal af gange, mens jeg boede i East Bay, og frem for Golden Gate er det altid Bay Bridge, jeg bliver varm om hjertet af at se ved indflyvningen til San Francisco.

Jordbærene var rigtigt søde, og jeg blev overrasket ved første bid, da jeg på denne årstid ikke havde forventet, at de ville smage af dansk sommer, men det gjorde de!

Jeg nød solen og udsigten, mens jeg spiste min macaron og halvdelen af jordbærene, hvorefter jeg gav resten til en hjemløs og hoppede på BART’en mod Berkeley til videre eventyr…