Ginger beer og chips 1

Jeg er blevet svært forfalden til ginger beer på det seneste. Det er en slags ingefærsodavand, som bare lige har det ekstra på smagskontoen end ginger ale, og jeg fandt ovennævnte i Løgismose-butikken i Magasin, kort tid før de lukkede afdelingen ned (what’s up with that i øvrigt?).

Situationen for nogle weekender siden var den, at manden herhjemme skulle holde herreaften, så jeg besluttede at forlade skuden i tide og gøre brug af den nøgle, min søster og svoger har forsynet mig med til deres hjem. De var nemlig taget til Fyn pågældende weekend, men jeg havde fået lov til at slå lejr foran deres pejs. Så det var planen.

Jeg pakkede derfor en god bog, en flaske ginger beer og en pose gode chips med malteddike og havsalt og drog afsted til den nordlige del af byen. Jeg fik hurtigt efter ankomst tændt op og placeret mig i gyngestolen med lammeskindstæppet, og for lige som at sætte trumf på hyggen havde min søster sågar stillet hjemmebagte småkager frem til mig.

Ovenviste ginger beer og chips kan altså virkelig anbefales (og det kan min søsters småkager også, men jeg tror desværre ikke, at hun sælger ud), og når jeg kigger på billedet her, kan jeg godt ærgre mig en smule over, at jeg ikke selv har en pejs. Altså bare lidt…