Kusmite 1

Jeg har vist nævnt det nogle gange før, men jeg er velsignet med nogle af de bedste veninder, man kunne forestille sig. For et par uger siden inviterede jeg en af disse veninder i biografen, da jeg havde et par fribilletter, der skulle bruges, og så tog vi en kop kaffe inden forestillingen. Her hev hun en gave op af tasken til mig, og det var intet mindre end en dåse Kusmi te.

Det er en veninde, der kender mig ret godt, og dåsen med te var lige noget, der faldt i min smag, selvom jeg ikke rigtigt er så vild med at få gaver. Jeg har tidligere skrevet om Kusmi te blandt andet her, men det er efterhånden længe siden, jeg har købt nye forsyninger, så jeg glædede mig meget til at prøve denne.

Så da filmen var slut, og min veninde og jeg fik rundet af med en gåtur og god snak i Bruuns Galleri, tog jeg hjem og satte en kedel vand over, mens jeg tog billeder, før solen forsvandt helt. Nu skulle der drikkes te, skulle der!

Kusmite 2

Kusmite 3

Kusmite 4

Teen hedder Kusmi BB Xoted og skulle være en såkaldt detox-te, hvilket jeg primært ser som et reklamefremstød. Ikke desto mindre smager den virkeligt godt og frisk! Jeg elsker de citrus-agtige noter, som træder tydeligt frem i denne te.

Ingredienserne er grøn te, maté (som er en sydamerikansk plante, der ifølge rygtet skulle have gavnlig effekt på menneskets immunsystem), rooibos, guarana, mælkebøtte og grapefrugtaroma.

Hvad end teen efter sigende skulle gøre for helbredet af gode ting, så skal man huske på, at grøn te generelt med sit høje indhold af antioxidanter skal nydes i moderate mængder, så man ikke risikerer leverpåvirkning. Men derudover kan jeg i øvrigt klart anbefale denne te for sin skønne duft og dejlige smag.