Forret med blomkål

Forleden var det tid til atter at sætte sig i frisørstolen for at få camoufleret en mørk vinterudgroning. I modsætning til mange andre kvinder synes jeg, at frisørture er et nødvendigt onde frem for en luksus. At skulle sidde to timer i samme stilling og small talke høfligt er ren tortur, men dog resultatet værd den ene gang hver tredje måned.

Min nuværende frisørsalon har dog i det mindste haft succes med altid at ramme den farve, jeg vil have, og klippe den længde, der er aftalt på forhånd, og det er et stort plus. Desværre er deres udvalg af læsestof begrænset til sladder-smuds og nogle enkelte koneblade, men jeg fandt i det mindste et Alt For Damerne denne gang inklusiv en interessant opskrift af Louisa Lorang.

Opskriften er egentlig meget simpel, men efter at have siddet en god times tid i ammoniaktåger besluttede jeg, at det nok var bedst at forevige den med el telefono frem for at stole på hukommelsen, og på hjemvejen blev der så købt ind.

Jeg vil ikke gengive opskriften her, for jeg lavede retten præcis som angivet på billedet ovenfor. Og den var både nem og virkeligt lækker – kan anbefales.

Blomkålssnegl

Til min glæde havde Kvicklys grøntsagsafdeling økologisk blomkål – jeg foretrækker til enhver tid frugt og grønt, der er ikke er sprøjtet. Det viste sig, da jeg havde fjernet emballagen og skåret den del af, jeg skulle bruge, at der også var andre end mig, der godt kan lide blomkål: En lille fyr havde gemt sig under bladene og sneglede sig nu ud i friheden efter at have opholdt sig der i hvem-ved-hvor-lang-tid.

Jeg satsede på, at den var ved at være lidt træt af blomkålsbuffet, så den blev altså sat af ude i altankassen til nye eventyr, hvis den da overlever vinteren. Resten af blomkålen skal nydes en af de næste dage, hvor opskriften skal gentages, for første omgang forsvandt ret hurtigt.

