Suppestegogis 1

I dag mødtes jeg med en veninde til frokost på Klassisk Fisk, hvor den stod på østers, hummer og store glas hvidvin i varmen. Efterfølgende besluttede vi at spadsere ned til et af de nyere steder nede ved åen, hvor de efter sigende skulle have god italiensk is.

Suppestegogis åbnede ikke så lang tid efter, at de havde frilagt åen på stykket mellem Magasin og Mølleparken, så selvom den ikke er helt ny længere, er den stadig et af de senest ankomne steder ved åen.

Der var godt besat ved bordene udenfor, men der var dog et par enkelte ledige stadigvæk, da vi kom forbi. Særligt børnefamilier og unge par havde valgt at slå sig ned under parasollerne for at få en tiltrængt forfriskning i sommerheden.

Suppestegogis 2

Jeg endte med at gå all in med tre kugler og hjemmerørt jordbærguf. Godt nok var jeg mæt, men jeg havde store besværligheder med at vælge imellem alle de gode varianter. Selvom jeg var fristet af både Ferrero Rocher-is, brændt mandel-is, hindbæris og ingefæris, besluttede jeg mig dog for at vælge skumbanan, pistacie og mango/fersken.

De skilter med, at 60-90% af deres råvarer i caféen er økologiske, men at de vil bestræbe sig på at komme højere op. Det er da rimeligt cool… Nu er jeg ikke øko-fanatiker, men jeg foretrækker et minimum af slemme ting såsom vækstfremmere og antibiotika-rester i min mad og mener, at vi bør bestræbe os på bedre dyrevelfærd hos vores landbrugsdyr.

Anyway, isen smagte fantastisk – også på i forvejen fuld mave! Jeg var ret vild med skumbananisen, selvom der var mørke chokoladestykker i. Pistacieisen smagte meget af rigtig pistacie, så mit gæt er, at det også var det. Og mango/fersken-isen var enormt forfriskende blandt de to lidt tungere smagsnuancer.

Suppestegogis 3

Isen er hjemmelavet på stedet, og et bæger eller en vaffel med én kugle koster 24 kr., to kugler 30 kr. og tre kugler 36. Hjemmelavet guf koster 6 kr. og flødeskum 3 kr. Derudover kan man købe bokse med is med hjem à hhv. 3/4, 1 og 1½ liter til 80, 105 og 155 kr.

En milkshake lavet på to valgfri kugler is laver de i øvrigt også til den nette sum af 42 kr. Dén tror jeg, at jeg skal have en anden varm dag.

Jeg skulle af med 42 kr. for mit store bæger is med guf, og det var faktisk pengene værd, synes jeg. Min veninde er ikke i is-træning og nøjedes med to kugler (amatør!), men hun virkede nu også godt tilfreds med sin chokoladeis og is med brændte mandler. Så stedet her kan altså anbefales, vil jeg lige slå fast…!

