Sangria 1

Hold da fast for en hede i dag! Jeg elsker det varme vejr og den brændende sol, men jeg har alligevel set mig nødsaget til at tage en skyggepause en halv times tid, så min krop ikke smelter som en voksfigur.

Og så kan jeg da lige skrive et indlæg, mens jeg køler af til fornuftig temperatur igen. Jeg har nemlig en lille stak billeder liggende henholdsvis af sangria, jeg lavede kort tid efter min hjemkomst fra Barcelona, og af mine nye gamle vinglas.

Sangriaen er lavet af en ganske standard opskrift, som jeg googlede mig frem til og sjussede mig lidt til og fra med de ingredienser, jeg lige syntes, der skulle i: Rødvin, friske appelsiner (saft + hele skiver), rørsukker, cognac, appelsinsodavand og isterninger. That’s it!

Vinglas 1

Vinglas 2

Og så har jeg loppet den igen, for på et af sommerens mange markeder faldt jeg over disse oldemor-vinglas, som jeg ikke kunne stå for. Særligt ikke, da sælger bedyrede blot at skulle have en 5’er stykket! Haps haps haps haps! Fire glas for en 20’er.

Ellers bruger vi mest Ikea-vinglas herhjemme, eftersom de for det meste kun benyttes, når vi holder fest… og så har de selvsagt kort levetid. De her får ikke lov til at komme til fest. Basta!