Barcelona 1

Så er det blevet tid til mit sidste Barcelona-indlæg. Det bliver mest en kort opsummering på de generelle smagsoplevelser i Barcelona, da jeg har fortalt om specifikke steder i de tidligere indlæg.

Generelt kan jeg sige om Barcelona, at der er rige muligheder for at spise god mad til billige priser i forhold til i Danmark. Særligt bør man nyde godt af deres friske fisk og skaldyr, som er et naturligt privilegium ved at være en storby beliggende ved havet.

Derudover er det et must at slå sig ned nogle af de lokale (læs: Ikke åbenlyst turistprægede) steder og få et glas af husets sangria eller et glas cava fra de lokale catalanske vinbønder.

Barcelona 5

Barcelona 2

Ydermere har Barcelona slået mig som en by, hvor de er enormt glade for søde sager! Jeg skrev jo om det fantastiske konditori Bubó her, hvis man er til vanvittigt flotte og lækre konditorkager i den lidt dyrere ende. Helt klart et must try, når man er i Barcelona.

Men jeg kom også forbi rigtigt mange andre steder, der kunne have fristet – der var virkeligt mange bagerier med et utal af kulørte og kreative kager i ruderne, og mange steder i forbindelse med metroen var der også Dunkin’ Donuts med sjove donutkreationer i et væld af farver og figurer.

Det kunne være blevet til en del flere kilo på sidebenene, hvis ikke jeg havde holdt mig nogenlunde i skindet. Solskin, søde sager og boblende forfriskninger i stride strømme under skyggen af en palme kunne beskrive det søde liv i Barcelona rimeligt godt.

Barcelona 4

Barcelona 3

Barcelona 6

Barcelona er en skøn by med meget at byde på, og jeg vil helt klart anbefale, at man i hvert fald én gang i sit liv aflægger byen et visit. Der er noget for enhver smag: Spændende arkitektur, badestrande, historie, trygt natteliv og ikke mindst et hav af interessante spisesteder.

Hermed afrundingen på Barcelona-indlæggene, og jeg håber, at fremtidige Barcelona-besøgende kan nyde godt af mine personlige oplevelser på madfronten derfra.