Bar Lobo 1

Jeg har tidligere lavet et indlæg om Bar Lobo, hvor vi en af dagene i Barcelona spiste fremragende aftensmad. Vi besluttede derfor en af de efterfølgende dage at slå os ned selv samme sted til en gang morgenmad/brunch, da det efter sigende også er populært, hvad angår dette.

Interiøret er meget chict med en blanding af træ og skrappe farver samt store rispapirslamper i loftet. Man får the urban feel af at sidde derinde, og forventningerne var store til morgenmaden efter det vellykkede besøg nogle dage forinden.

Jeg valgte menuen “Lola” bestående af omelet, french toast, en kop kaffe og et glas friskpresset appelsinjuice. Min kammerat valgte en kop kaffe og to x to halve flutes med kødpålæg.

Bar Lobo 2

Bar Lobo 3

Min kammerat var trods det lidt kønsløse brød ganske godt tilfreds med sit valg.

Jeg var derimod ret skuffet over både den røvsyge omelet med kartoffelfyld og den meget flade juice, der ikke var særligt sød. Selvom den lige var blevet presset oppe ved disken, smagte det som gamle appelsiner, der var blevet plukket for meget lang tid siden. Toastbrødet var jævnt kedeligt, men ok, og kaffen var faktisk det bedste ved måltidet.

Anyway, der var cool laid back stemning, og det er da absolut et smart og trendy sted, men det var en enormt skuffende morgenmad, og særligt taget i betragtning, at jeg skulle give 11.25 euro svarende til 84 kr. for det, hvilket egentligt er dyrt i forhold til Barcelona-priser generelt.

Min kammerat skulle af med henholdsvis 4.10 og 3.00 euro for sine flutes samt 1.40 for en kop kaffe, altså ca. 64 kr. i alt. En noget mere fair pris taget i betragtning, hvad han fik for pengene.

Bar Lobo 4

Bar Lobo 5

Bar Lobo 6

Som nævnt i det tidligere indlæg om Bar Lobo kan stedet dog klart anbefales om aftenen, når der skal nydes en god gang aftensmad til en fair pris, men ud fra denne ene oplevelse med morgenmad/brunch vil jeg ikke anbefale stedet til dette formål.