Carbonara 1

Jeg er generelt meget glad for pasta carbonara og lavede det en overgang selv flere gange om ugen. Det gør jeg dog ikke længere i samme grad, men jeg kan stadig få lyst til det i ny og næ, så en dag for noget tid siden, hvor vi havde besluttet at bestille take-away til aftensmad, tog jeg mod til mig og bestilte spaghetti alla carbonara fra et pizzeria. Noget af et sats, for jeg var klar over, at der var overhængende risiko for at få noget af samme lave kvalitet, som når man bestiller lasagne fra et pizzeria. Men jeg blev virkeligt positivt overrasket!

Vi bestilte fra Pizza & Pasta Service, der ud over pastaretter også blandt andet laver italienske pizzaer og sælger italienske vine, så der er tydeligvis ikke tale om et af de gængse pizzeriaer, der almindeligvis med tarveligt ringe forsøg prøver at eftergøre det italienske køkken. Nej, noget tyder faktisk på, at dette sted er et noget mere autentisk pizzeria, end hvad man normalt finder på de fleste gadehjørner her i centrum.

Siden har vi flere gange bestilt mad derfra – både italienske pizzaer og et par forskellige af deres pastaretter – og det er faktisk ganske anbefalelsesværdigt. Jeg synes klart, at deres spaghetti alla carbonara med æg, bacon og parmesan i flødesauce er et godt alternativ til at lave det selv, omend jeg altid lige supplerer med lidt persilledrys, friskkværnet peber og også i ny og næ topper med en æggeblomme. Så er det fuldendt. I øvrigt følger der også lækkert italiensk brød med til retten, som i alt koster 70 kr.

Carbonara 2

Pizza & Pasta Service er faktisk også et af de meget meget få steder via Just-eat, hvor vi har oplevet, at maden IKKE ankommer senere end det angivne tidspunkt. Derimod har vi flere gange erfaret, at den bliver leveret 10-15 minutter før annonceret, og det hænger nok sammen med, at det er pizzeriaet selv, der står for udbringning.

Det er helt klart et plus i min bog, at leveringstidspunktet snarere er før end efter det oplyste, og det er mere reglen end undtagelsen, når vi bestiller andre steder fra, at vi skal vente længere tid end det, der var aftalt.

Så alt i alt syntes jeg efter at have spist ovennævnte til aftensmad igen i dag, at Pizza & Pasta Service har fortjent et indlæg, fordi de er et sted, der både smagsmæssigt og servicemæssigt skiller sig positivt ud fra mængden, hvad angår pizzeriaer og take-away her i Aarhus.