Fastelavnsbolle 1

Jeg bringer hermed en advarsel: Pas på med at købe de store fastelavnsboller fra Schweizerbageren. De er nemlig svært vanedannende, og noget siger mig, at de ikke er helt kalorielette. Fyren på billedet ovenfor krævede at komme med mig hjem, da jeg var forbi bageren her i eftermiddag blot for at købe æblemost. Ja, hov!

Det er ikke den første fastelavnsbolle, jeg har købt dernede inden for den sidste uges tid. Det er den anden. Og det er så løgn. Det er faktisk den femte. MEN jeg skal sige til mit forsvar, at jeg i det mindste kun har spist fire af dem selv. Så er det ikke så slemt, vel?

Jeg lader spørgsmålet stå ubesvaret. Og så vil jeg derudover blot meddele, at fastelavnsbollen her er fyldt med flødeskumscreme, ribsskum og karamel, og den kostede 25 kr. To for 40. Det er næsten ondt. De andre varianter er enten med plain skum, med sveskeskum (+ noget andet?) eller med hindbærskum.

