Salat på Carlton

I dag mødtes jeg med en veninde for at shoppe gaver til en fælles veninde, der lige straks runder de 40. Gavekøb var meget hårdt arbejde, så vi var efterfølgende enige om, at vi var nødt til at finde et sted at spise en god frokost. Og det blev så på Restaurant Carlton ved Pustervig Torv.

Vi valgte det samme: Deres såkaldte Pustervig-salat med foie gras, kammusling, laks, jomfruhummerterrine, kvædekompot, estragon, dild, dressing og blandet krølsalat. Der var desuden brød og smør til. Retten koster 145 kr., og så skulle vi begge have en sodavand til til 34 kr. stykket + et glas postevand til 5 kr. hver. Altså samlet set 184 kr. per kvinde. Ganske fair pris.

Og hvordan smagte det så? Særdeles godt. Men der var godt nok meget foie gras og kun 1½ kammusling til hver. Sidstnævnte blev vi enige om var ret skrabet, og vi ville hellere have haft det omvendt, selvom vi begge nu godt kan lide foie gras. Der var bare virkeligt meget af det. Og desuden også kun ét lille stykke laks i hver salat. Men smagen var der intet at sætte på!

Weekendhygge

Og så et billede af, hvad jeg skal lave resten af lørdagen: Absolut ingenting! Jeg skal bare fede den i sofaen pakket ind i en lun cardigan og med fødderne oppe. Måske jeg brygger mig en kop te, og måske vi sætter en film på senere – hvem ved?

Fortsat rigtigt god lørdag til jer derude :-)