Tykmælk ahornsirup blåbær mynte 1

De sidste par dage har jeg ligget syg herhjemme, men har samtidig været hængt op af presserende arbejde, så jeg har hverken fået tilstrækkeligt at spise eller den fornødne søvn, min tilstand ellers har krævet.

Ikke desto mindre har jeg i disse dage et ganske veludrustet køleskab, så da jeg i dag endelig så mit snit til at få noget morgenmad indenbords mellem mail-skrivning og telefonopkald, blev det til noget, der minder om en genganger fra et af mine første indlæg i 2010.

Og det er tilmed en sommerlig genganger, så jeg fik tiltrængte flash-backs til lune sommermorgener med græs mellem tæerne, flerstemmigt fuglekvidr, duften af hybenroser og varme solstråler på blottede arme. Åh, som jeg savner den årstid lige nu!

Tykmælk ahornsirup blåbær mynte 2

Morgenmaden bestod i al sin simpelhed af god, økologisk tykmælk fra Naturmælk, tilfældige og rigelige skvæt økologisk ahornsirup, en håndfuld skyllede blåbær og et drys mynteblade hist og her ud over resten af herligheden.

Man kan i øvrigt snildt erstatte blåbær med andre bær, eksempelvis hindbær eller brombær, som også fås i mange butikker trods årstiden. Dog foretrækker jeg personligt blåbær, ribs eller solbær, som giver lidt fasthed.

Og jeg lover dig, det smager af sommer!

