Mumi julekrus 2013 1

En af de få gode ting, jeg kan komme i tanke om, der gør sig gældende for en ellers grå, mørk og våd januar, er januarudsalget. I år har jeg været rigtigt heldig med en håndfuld gode køb, der var sat vældigt ned, og en af disse ting var det fine Mumi julekrus 2013.

Hvert år laver Arabia Finland deres limited edition af Mumi julekruset, og i år var det et rigtigt hyggeligt et af slagsen. Kruset for julen 2012 var jeg ikke så vild med, og julekruset 2011 nåede jeg til min ærgrelse ikke at få fingrene i. Og nu sælges det til sindssyge priser på eBay!

Men dette fine krus fangede mit øje i Sinnerup lige efter nytår, hvor det var det eneste tilbage af sin slags blandt en masse andre Mumikrus, der ligeledes var sat ned fra 149 kr. til en flad 100-lap. Haps!

Mumi julekrus 2013 2

En anden god ting ved januar er såmænd min fødselsdag. Og det er tilfældigvis i dag. Derfor syntes jeg, det var meget passende i dag at lave et indlæg med dette fine krus, der på billederne figurerer med familiens fine fødselsdagsflag i baggrunden. Flaget er i dagens anledning sat på sofabordet, hvor vi har spist sen morgenmad.

I aften står den på ekstravagant forkælelse hos Toni på Miró – der er blandt andet oksemørbrad og foie gras på menuen, og jeg glæder mig allerede! God lørdag derude :-)

