Den bedste olivenolie 1

Siden jeg for over to år siden var med min mor på Under Lindetræet i Odense, hvor jeg for første gang smagte denne fantastiske olivenolie, har jeg haft den på min ønskeseddel. Det eneste sted, jeg kunne opdrive den, var på Løgismoses hjemmeside, hvor fragten var så vanvittig, at jeg slog det ud af hovedet.

Men så lukkede min elskede Irma her i Aarhus, og i stedet kom Løgismose og slog sig ned. Jeg håbede at finde denne olivenolie på hylderne, men der var først gevinst, da jeg så den i butikken i november måned, og så røg den direkte på ønskesedlen til jul.

Ikke desto mindre fik jeg den ikke, så da helligdagene var ovre, strøg jeg direkte ned til Løgismose og købte olien. Og den blev nydt samme eftermiddag med det gode foccaciabrød fra Schweizerbageren. Sikke et gensyn! Smagen er så absolut ikke blevet værre af ventetiden.

Den bedste olivenolie 2

Den skønne ekstra jomfruolivenolie er lavet på håndhøstede oliven, der er blevet hammerpresset i et såkaldt horisontalt centrifugalsystem inden for 48 timer efter høsten, og smagen beskrives som harmonisk og frugtig med en intens aroma af nyslået græs og friskmodne oliven.

Jeg er helt helt enig i det der med det nyslåede græs. Den dufter og smager af sommer og nyslået græsplæne, og det er en noget så fantastisk smag! Så denne olie har jeg bestemt udelukkende skal bruges til madlavning, hvor den kan nydes i sin rå form, så smagen opleves og prissættes hver gang. Alt andet ville være synd og skam.

For ½ liter skal man slippe (hold nu fast!) 169 kr. Det er en heftig pris, javist, men den er faktisk pengene værd. Jeg lover alle, der holder af olivenolie, at man ikke vil fortryde et køb som dette :-)