Hot Buns 1

Forleden valgte vi for første gang at prøve et par af de luksusburgere, de laver på Hot Buns nede i Mejlgade. Vi bestilte via Just Eat, selvom deres leveringspriser er noget pebrede, når Just Eat selv står for udbringningen: 49 kr. ved køb af mad for over 300 kr. og freakin’ 69 kr. for levering af mad for under 300 kr. Crazy!

Min kæreste valgte deres Blue Cheese Bacon Heaven med bøf, bacon, blå ost, ketchup, mayo, rødløg og salat. Jeg valgte den, der hedder Paleo med en bund bestående af omelet, top af portobellosvamp og et indhold af bøf af hestekød, stegt squash, remoulade, rødløg, tomat og salat.

Hver burger kostede 98 kr., som ganske vist er i den høje ende, men i forhold til snaskeburgere fra for eksempel Byens Burger og Karls Sandwichbar, der koster lidt over det halve, var det helt klart pengene værd for at få noget ordentlig kvalitet og burgere, der ikke ligger og søber rundt i deres eget sved.

Hot Buns 3

For en gang skyld passede leveringstiden i forhold til, hvad Just Eat/restauranten skriver på siden, og hvornår maden ankom. Det tog sin tid, men de var ærlige om det – og det foretrækker jeg ærligt talt frem for at skulle vente unødigt længe efter en angivet leveringstid, som jeg ellers ofte oplever ved køb via Just Eat.

Min kæreste var godt tilfreds med sin burger med blå ost og bacon, og jeg var glædeligt overrasket over smagen af min burger. Bunden virkede heldigvis ikke for ægge-agtig på morgenmadsmåden, og kombinationen af rosastegt hakket hestekød og den saftige portobellosvamp var fantastisk! Squash og dyppelse var ligeledes yderst tilfredsstillende smagsmæssigt. Denne burger kan helt klart anbefales!

Vi havde også bestilt en gang twister fries til 25 kr. og dyppelse i form af aïoli og chilimayo til hver 9 kr. stykket. Lækre, sprøde fritter, der stadig var lune ved ankomst, og dyppelsen var også lækker, selvom der ikke var meget chili over chilimayoen andet end farven.

Hot Buns 2

Samlet set kom vi for et fremragende måltid af med 239 kr. + leveringen. Det kan helt klart betale sig at hente selv, hvilket vi nok gør en anden gang, og så er prisen jo nærmest billigere end at købe sushi til aftensmad, som vi gør relativt tit.

Jeg overvejer kraftigt, om jeg næste gang skal flotte mig og prøve deres dyreste burger til 169 kr. “The Gourmet” med et indhold af bøf, foie gras-terrin, trøffelmayo, skalotteløgschutney, rødløg og salat. Det lyder jo alt for fristende!