Tiramisu 1

Som lovet for efterhånden noget tid siden kommer her et kort indlæg om Il Mercatino: En lille italiensk købmand i Mejlgade, som i åbningstiden i øvrigt også fungerer som pizzeria.

De sælger italienske specialiteter både i form af tørvarer og delikatesser, og så kan man ud over traditionelle pizzaer også få forskellige italienske sandwiches. Ikke et helt dumt sted. Min erfaring med pizzaerne er dog, at jeg har smagt bedre andre steder i byen, men nogle vil nok være uenige med mig.

Det var svært at tage et billede af butikken den dag, jeg var forbi efter tiramisu for lidt tid siden, for Mejlgade er svært befærdet af cyklister, og min tåbelige iPhone har en vis latenstid, så der kom adskillige fartstriber på samtlige billeder. Et enkelt endte dog med at lykkedes nogenlunde.

Tiramisu 2

Tiramisu 3

Men det vigtigste er jo også, at det blev til nogle brugbare billeder af tiramisuen, for det er den, jeg vil koncentrere mig om her i indlægget. Den er nemlig slet ikke dårlig, nej den er ej! Den er faktisk så udmærket, at jeg gerne giver 2 x 30 kr. for sådan to bøtter her, så desserten er reddet uden at skulle smøge ærmerne op og i gang selv.

Jeg vil vove den påstand, at der kun er til én person i sådan en bøtte, så man skal altså have to, hvis man er to til dessert. Tiramisuen er ikke sådan helt overvældende fantastisk, men den er altså ret god og dejligt standard.

Den er på køl i butikken og kan godt “svede” lidt, som det ses på billederne, når nu den står nogle timer dér og venter på at blive købt, men smagen fejler intet – den er lige tilpas cremet, luftig og kakao-agtig. Helt klart pengene værd, når man er doven.