Aros ART Café 1

I oktober mødtes jeg med min veninde på Aros med formålet at spise frokost sammen på ART Café. Caféen er placeret midt imellem indgangene bag souvenirshoppen, og jeg havde egentligt regnet med, at det var mere hyggeligt og café-agtigt end i stil med en kantine.

Vi var heldige overhovedet at få en plads, for der var god trængsel af både hele familier og særdeles stilfuldt klædte typer. Vi valgte at lade vores overtøj ligge på stolene og gå sammen op og bestille.

Køen var heldigvis blevet mindre, siden vi ankom og gik i gang med at finde en plads, så vi fik hurtig betjening. Min veninde valgte den nordiske tapastallerken med isvand, og jeg blev enig med mig selv om at prøve dagens salat, en økologisk saftevand med æble og solbær samt et stykke fristende Royal-kage.

Aros ART Café 2

Aros ART Café 3

Der var afregning med det samme, og for min salat, saft og kage skulle jeg lægge 134 kr. Ganske fornuftig pris, og det kunne være meget værre taget lokalisationen i betragtning: Et populært kunstmuseum i en af Danmarks største byer.

Og så var maden endda også god! Min salat bestod af grøn salat, rucola, perlespelt, hvidfisk, bøgehatte, fennikel, syltede kapersbær (som ikke har min store interesse), havtorn, blåbær og valnødder. Og så fulgte der en sennepsdressing med, som jeg selv kunne dosere. Rigtigt god salat!

Min veninde var også godt tilfreds med sin tapas, hvor der også medfulgte brød og smør. Dagens tapastallerken koster i øvrigt 68 kr., som sådan set er ganske rimeligt.

Aros ART Café 4

Aros ART Café 5

Jeg blev dog lidt skuffet over kagen, for den lignede udadtil en rigtig cremedjævel med snask og sager, men indeni var den mest fyldt med mazarin og lidt tynd bærcreme mellem lagene. Der var meget sukker i, men den smagte ikke af så meget andet end det.

Kan man abstrahere for larmen og de mange mennesker, der kommer ind og ud, forbi og omkring, så er ART Café faktisk et ganske godt sted, og hvis man en dag kunne være heldig at få en plads lidt afsides henne ved vinduerne, så skal jeg helt klart forbi og prøve deres dampede blåmuslinger i økologisk øl og strandurter!