Rörstrand Kulinara 1

Så er der atter kommet nyt porcelæn til det lille køkken, for efter at have set antydningen af dette yndige design på en anden blog for lang lang tid siden har jeg ikke kunnet glemme det, men anede ikke hvordan jeg skulle søge efter mærket på det store internet.

Og så pludseligt for en lille måneds tid siden faldt jeg ved en tilfældighed over disse tallerkener/bakker hos Royal Design. Glæden var stor, omend prisen på 130 kr. stykket sat ned fra 144 kr. ikke var helt så billigt som ønsket. Men ikke desto mindre var jeg nødt til at bestille to af de bedårende firkantede tallerkener/bakker hjem – NØDT til, siger jeg dig!

Desværre viste det sig, at de ikke var på lager, og dette fik jeg først at vide i en automatiseret mail, efter jeg havde betalt. Ret dårlig service fra forretningens side, synes jeg. Jeg kom dog i kontakt med dem via mail og blev stillet i udsigt trods alt kun at skulle vente en uge på min vare.

Royal Design anvender i øvrigt fragtfirmaet Bring, som er et nordisk firma, der bringer ud fra kl. 17-21 på hverdage. Dejligt med et fragtfirma, der kører ud med pakkerne i et tidsrum, hvor de fleste mennesker har fået fri fra arbejde og har mulighed for at være hjemme. I modsætning til de fleste andre fragtfirmaer, der kører i dagtimerne.

Rörstrand Kulinara 2

Rörstrand Kulinara 3

Ikke desto mindre fik jeg et mindre chok, da jeg aftenen for udbringningen pludseligt kunne se på tracking-linket, at pakken stod som udleveret til mig! Den var så absolut ikke udleveret, og jeg havde været hjemme hele aftenen. Før jeg kom helt op i det røde felt, gik jeg dog ud og åbnede hoveddøren, og dér ude på måtten stod pakken…! Det har Bring så vist fået en ordentlig skidebalde over efterfølgende af Royal Design.

Anyway, tallerkenerne/bakkerne skabte stor glæde og blev straks anvendt til snolder foran en god film på fjerneren. De er lidt små af bakker at være, så jeg vælger altså nu en gang at kalde dem tallerkener. Men lige meget hvad er jeg særdeles glad for mit fine fund fra svenske Rörstrand :-)

