TGV 1

Det ser hyggeligt ud udefra, og menukortet havde flere lækkerier, som vi måtte fravælge, for min søster og jeg havde hurtigt besluttet, at vi ville have østers til forret og henholdsvist fish & chips og stegt kulmule til hovedret. Jeg glædede mig til at besøge TGV Café for første gang!

Da vi trådte ind ad døren i går aftes (torsdag) og spurgte efter et bord til tre, fik vi at vide, at det ville være klart om fem minutter, men at vi skulle være velkomne til at tage plads i barstolene, mens vi ventede på både bord og den sidste mand i selskabet.

Der gik 20 minutter, og så pointerede min søster, at man skulle tro, at de havde glemt os, på trods af at der ikke var særligt fyldt eller travlt i restauranten. Jeg fik øjenkontakt med en tjener, der efterfølgende kom hen til os, og det lod til – uden at han sagde det direkte – at de havde glemt os, men der ville lige straks være et bord klart.

TGV 2

Vi fik tildelt et bord nede i det fjerneste hjørne og blev spurgt, om vi ville bestille drikkevarer med det samme. Min kæreste var lige på trapperne, så vi ville vente til den endelige bestilling og blot bede om en kande vand på bordet. Tjeneren kom retur med menukort samt kanden med vand, men ikke et ekstra glas, selvom der kun stod to på bordet, og vi ville blive tre.

MIn kæreste kom ind ad døren og blev vist hen til et par ældre damer, som ikke ville kendes ved ham. Interessant move fra tjeneren, eftersom vi faktisk havde oplyst flere af dem, at vi ventede en sidste i selskabet, og der var jo ikke vildt mange gæster. Men han fandt os dog selv.

Så fik vi ellers lov til at sidde i over en halv time og glo. Vi havde for længst besluttet os for maden, og selvom vi kiggede efter tjenerne og så opsøgende ud, ignorerede de os. Én gang fik jeg et smil og et nik fra en tjener, men derefter skete der intet. Efter sammenlagt en times ventetid gik vi vores vej og efterlod menukort og to halve glas vand på bordet. Ingen kommenterede, at vi gik.