Deli 1

Denne søndag er indtil videre blevet tilbragt i sofaen iført hyggetøj og pakket ind i et blødt favnende vattæppe, mens vinden sporadisk har suset i alle hjørner og kroge her i toppen af lejlighedskomplekset.

Vi har højt til loftet, hvor skråvæggene mødes, og over de frilagte bjælker i stuen har vi store skråvinduer, der vidner om spredte skyer af både den vattynde og gråtunge slags. Mon regnen lurer derude?

Sådan en søndagssøvnig efterårsdag får jeg lyst til charcuteri og en god film på afspilleren, så jeg har netop besluttet, at jeg vil hoppe i et par støvler og spadsere ned til Jægergårdsgade for at aflægge Deli’en et visit.

Deli 2

Deli 3

Deli 4

Sidste gang stod den på baguettes, foie gras-terrine, bresaola, italiensk skinke, en god, fransk skimmelost, fransk cider (som var meget syrlig) og en helt fantastisk hyben-/hindbærmarmelade.

Til morgen kunne jeg konstatere at den skønne marmelade desværre havde fået en mugplet, så jeg krydser fingre for, at de har flere tilbage i sortimentet. Ellers må jeg opfordre dem til at koge en ny portion.

Jeg må hellere skynde mig – filmen er allerede valgt, og der skal tankes op med både pølse, marmelade, brød og ost, før jeg atter kan putte mig ned under vattæppet i sofaen. Så jeg suser – kan I have en dejlig søndagsseptemberdag derude bag skærmene!