Grill ribeye 1

Åh du kære, danske sommer, hvor jeg nyder dig til fulde! Ganske vist har jeg ikke ferie endnu, da jeg helst udskyder udlandsturen, til det begynder at blive koldt og regnfuldt i Danmark, men ikke desto mindre nyder jeg sommeren i høj grad, som den tager sig ud for tiden. Varme, sol og glade mennesker, hvorend man bevæger sig hen i heden.

I går var jeg sammen med en god kammerat nede at spise søkogte pil-selv-rejer på marinaen med udsigt over lystbådehavnen, Marselisborgskoven, bugten, Tangkrogen med elefanter og dromedarer fra cirkus, Strandvejens overdådige palæer og en blå blå himmel med strålende sol.

Grill ribeye 2

Ikke desto mindre står den også nogle dage på grillhygge, og sidste gang skulle der et par fede ribeyes, en håndfuld frankfurtere og en majskolbe på varmen.

Mens kullene blev varme, biksede jeg min tidligere succes-kartoffelsalat med skyr sammen, dog denne gang ikke med hjemmerørt mayo, men i stedet lidt salatmayonnaise fra Kraft. Min kartoffelsalat smager intet mindre end fremragende, og når den lige har stået på køl en halv times tid, mens kødet steger, er den perfekt til servering efterfølgende.

Opskriften på min kartoffelsalat har fået mange hits, siden jeg skrev indlægget, og det er åbenbart ikke kun mig, der synes, det er en god idé at lave kartoffelsalat med skyr som vigtig ingrediens. Det er så dejligt, når jeg kan se, at mine opskrifter kan gøre gavn ude bag skærmene :-)

Grill ribeye 3

Rød ribeye med en saftig, velstegt fedtkant, frankfurter med sprødt skind og sødmefyldt indre, frisk og afkølet kartoffelsalat med et drys timian og en god klat Beauvais-ketchup. Og så ellers en halv majskolbe, når tallerkenen får plads til den lidt efter lidt.

Skønno grillmad, hvilket en perfekt sommerdag som denne snildt også kunne indbyde til.

Jeg håber, at I nyder solen derude, om så I har ferie eller som jeg stadig går på arbejde. Jeg har været spontan og har bestilt en kortere rejse til sydens sol i august måned, så der kommer forhåbentligt nogle udenlandske madoplevelser på bloggen til den tid.