Pizza fra Kimo 1

Det er ikke så længe siden, at jeg blev svært skuffet over en pizza fra D’s Sandwich & Pizza, som på papiret lovede langt mere, end de kunne holde. Så derfor vil jeg her berette om en pizza, der i modsætning til pizzaen fra D’s overraskede positivt.

Forleden besluttede vi nemlig at bestille pizza fra det lokale pizzeria, Kimo, som på menukortet tilbyder stort set det samme som alle andre pizzeriaer i byen uden de store udsving på ingredienslisten. Så forventningerne fra min side var ganske ærligt ikke vildt høje, da vi afgav bestilling.

Jeg valgte en nr. 27 “Marco Polo” med tomat, ost, pepperoni, oksekød og ananas, men fik dog lov til at få byttet pepperonien ud med champignon i stedet uden problemer. Der var et kvarters ventetid, så vi kunne lige nå en tur ned i SuperBrugsen efter min nye last, hyldeblomstcider fra Herrljunga. Mere om det en anden god gang.

Pizza fra Kimo 2

Pizza fra Kimo 3

Pizzaerne var klar, kort tid efter vi kom tilbage, og da vi løftede lågene hjemme ved sofabordet, var de begge skåret ud og klar til at blive spist. Og min reviderede nr. 27 smagte bare godt, gjorde den!

Tilpas snasket uden at være fedtet, saftig og generelt velsmagende. Jeg spiste langt mere, end jeg plejer, når vi får pizza. Faktisk var der kun to stykker til overs, og de røg med på arbejde som frokost fredag og blev nydt til fulde!

65 kr. kostede sådan en sag, og det bliver med stor sandsynlighed Kimo, vi vælger igen, hvis pizzatrangen skulle komme over os igen en dag, hvor jeg ikke selv gider lave en fra bunden.