Rejer lakrids og jordbær

Når vejret er så dejligt, som det har været denne weekend, så tilbringer jeg meget lidt tid ved computeren og flytter nærmest ud og bor på altanen hele dagen, hvorfra der jo er direkte adgang til køkkenet, når sult og tørst melder sig.

Det betyder så også, at der ikke sker så frygteligt meget herinde, men heldigvis kan jeg se på besøgstallene, at der i dagtimerne heller ikke er så megen trafik herinde, så mit gæt er, at I er andre, der også sætter stor pris på det dejlige vejr og ligeledes holder pause fra computeren.

Her kommer dog lige et hurtigt indlæg med et billede af, hvad jeg forkælede mig selv med fredag aften, da jeg skulle være alene hjemme. Jeg kom sent ud af starthullerne, men rendte kl. 20.30 en tur ned i Føtex efter en pludselig indskydelse og lyst til rejemadder!

Altanen

Billede og beskrivelse af de skønne rejemadder kommer i et senere indlæg, når jeg får taget mig sammen til at lægge billederne på computeren og sortere de mindre heldige fra. Men i hvert fald stod fredag aften efter optøning af pil-selv-rejerne på store rejemadder på ristet brød til aftensmad, jordbær med rørsukker og piskefløde til dessert og saltlakrids som aftenguf. Sommerligt ganegodt!

Og her til sidst får I lige et billede af stedet, hvor jeg camperer i solskinstimerne omgivet af mine skønne krydderurter og med flere lag vattæpper på havebænken, så jeg ligger blødt og rart, mens jeg læser gamle Anders And-blade eller mere seriøs skønlitteratur som den gribende Vidnesbyrd af Primo Levi, som jeg er godt i gang med. Kan klart anbefales til andre læselystne ude i sommerlandet.