Byens Burger Pulled Pork 1

Ikke ret lang tid efter, at Byens Burger åbnede deres nye burgerjoint på Banegårdspladsen, var jeg en eftermiddag forbi for at købe en pulled pork-burger med mig hjem. Det var i april måned, men jeg har altså ikke lige kunnet tage mig sammen før nu til at skrive et indlæg om burgeren. Men nu skal det være!

Det skal lige siges, at prisen ifølge Byens Burgers hjemmeside er 67 kr., og ligeledes hvis man køber via Just Eat fra den på Banegårdspladsen. Ikke desto mindre står den til 72 kr., hvis man køber den fra Byens Burger i Thorvaldsensgade via Just Eat. Forvirrende…

Anyway, det er generelt en ret pebret pris for en burger, men til gengæld er den også stor… som i STOR! Den fyldte en hel tallerken, og jeg endte faktisk med at droppe den nederste bolle og så bare æde fyldet med et par bidder af overbollen i ny og næ.

Byens Burger Pulled Pork 2

Byens Burger Pulled Pork 3

Burgeren bestod af pulled pork, coleslaw med rødbede, en stor syltet agurk og burgerbollen. Ikke så meget tingeltangel, og det er jo sådan set, som det skal være.

Selve kødet var virkelig saftigt og med en god spicy krydring, der prikkede let på læberne. Coleslawen var ret god, men der måtte gerne have været mere gulerod i som i en traditionel coleslaw. Det var yderst dekorativt med det lyselilla fra rødbeden, men jeg ville have foretrukket lige dele kål og gulerod udover.

Bollen var en anelse pap-agtig i det, men dog faktisk bedre end den tager sig ud på billedet. Den kunne godt have haft mere kant og smag og gør ikke det store væsen af sig i samspillet med kød og coleslaw. Den syltede agurk var utroligt saftig og spændstig, og jeg havde gerne spist en ekstra, idet den forsvandt alt for hurtigt.

Byens Burger Pulled Pork 4

Alt i alt var det faktisk en god og saftig oplevelse, omend på lidt uopfindsomt brød. Men det er kødet, der er vigtigst, og det var absolut velsmagende. Ikke desto mindre er min bedømmelse, at de til prisen gerne måtte have gjort mere ud af brøddelen og så smidt en ekstra syltet agurk oveni – både for smagens og for præsentationens skyld.

Jeg bestilte i øvrigt per telefon, og de havde det klart blot 10-15 minutter efter. Hurtig service! Det var dog også om eftermiddagen, før aftentravlheden sætter ind og i den nyåbnede burgerbar, men alligevel… Jeg var godt tilfreds og kunne godt finde på at købe sådan en fyr her igen derfra.