Weber sommer 2013

Så faldt vi også i og købte en Weber. Ikke den store forstads-grill med hjul på, men en lille fiks kuglesag passende til to personer og et par gæster i en håndevending. Jeg havde sværmet lidt om den i Imerco sidste år, men blev efter et par ture derind småirriteret over, at de ikke satte prisskilt ved (som de ellers havde gjort ved de billigere mærker ved siden af), så jeg droppede idéen igen.

Da vi for nogle uger siden så fik rigtigt godt sommervejr i en kort periode, var jeg på pletten igen, men denne gang havde de udsolgt af Weberen her, men solgte i stedet en billigere look-alike med gas. Gas er sikkert fint, men når jeg skal grille, skal det være på gammeldags manér, og det skal smage af grill på den rigtige måde.

Men så var det, at jeg fandt ud af modelnavnet på denne fine grill, og derefter var det en smal sag at få et prisoverblik på nettet. Smokey Joe Gold er navnet, og salgsprisen i Imerco viste sig at være 599,95 kr. sammenlignet med en pris på blot 449 kr. i blandt andet Bilka. Halvanden hundrede kroner til forskel uden at den billigste er på udsalg!

Sommer 2013

Weberen

Grillen blev straks bestilt online ved Bilka, og 1½ døgn efter kunne jeg hente pakken på den nærmeste tankstation leveret af GLS med en fragtpris på kun 19 kr. Det må altså siges at være service, og det kunne faktisk slet ikke betale sig at tage ud i Bilka og hente den selv.

Tirsdag blev den så indviet på altanen med strålende aftensol og et glas portvin, mens vi ventede på, at kullene skulle blive varme. Vi smed en omgang skivekartofler i ovnen inde i køkkenet, og så rørte jeg en krydderurteaïoli, som kunne stå og trække i køleskabet, mens godterne på grillen blev klar.

Ud over adskillige ramsløgspølser og et stort stykke oksekød lagde vi også en sølvpapirspakke med grøntsager på grillen. Indholdet var en håndfuld snittet løg, gulerod i tern og rød peberfrugt med lidt olivenolie hældt over, krydret med salt og peber samt nogle kviste af forskellige krydderurter lagt ved. Aaaah, så blev der ellers spist grillmad og sommerhygget på altanen til den store guldmedalje!