Memphis Roadhouse 1

Memphis Roadhouse er tidligere blevet nævnt her på bloggen, hvor jeg primært havde fokus på deres fabelagtige pulled pork. Indlægget viste dog kun en omgang take away, så med dette indlæg vil jeg lige præsentere stedet endnu en gang og nu med billeder fra restauranten.

Som nævnt i det tidligere indlæg er det ofte samlingspunkt for os og min kærestes kolleger efter drikkelag i fredagsbaren på deres arbejdsplads, når maven hen på aftenen er begyndt at knurre. Ejeren Chris tager altid imod os, som var vi gamle venner, og han er generelt en fremragende vært, der altid forekommer fuld af energi, god humor og glade smil.

Menukortet er blevet redigeret lidt, siden de åbnede sidste år, og nu er der også kommet amerikansk steak på menuen, så den besluttede jeg mig for at prøve, da vi besøgte stedet igen forrige lørdag.

Memphis Roadhouse 2

Memphis Roadhouse 5

Ja, du læste rigtigt: Lørdag. Ikke fredag for en gang skyld, men det var dog stadig med en flok fra min kærestes arbejde, for vi havde fra kl. 13 og mange timer frem denne lørdag været til whiskysmagning arrangeret af et par af hans kolleger. Gennemsmagningen af sammenlagt 13 forskellige whiskyer havde ud over en anelse beruselse også opbygget en god appetit, og Chris havde heldigvis plads til os alle otte med kort varsel.

Vi var dog i lidt god tid i forhold til vores bordreservation og slog os derfor først ned ude i solen foran restauranten, hvor de syv herrer i selskabet delte et par kander øl og peanuts, hvorimod jeg selv traditionen tro kastede mig over et godt (syltetøjs-)glas margarita, som nu også har salt på kanten, hvilket jeg ved tidligere besøg havde efterspurgt – oh fryd!

Memphis Roadhouse 3

Memphis Roadhouse 4

Mens vi sad udenfor i solen, bemærkede jeg pludseligt et “velkendt” ansigt, der netop havde parkeret sin cykel og var på vej ind i restauranten sammen med en veninde. Det var nemlig den kære Klidmoster i egen høje person. Jeg har ikke før mødt hende, men kunne med lethed genkende hende fra bloggen, som jeg jævnligt følger med på (men desværre af tekniske årsager ikke kan kommentere på længere).

Efter vi havde placeret os ved vores bord, og jeg skulle en tur på toilet, kom jeg tilfældigt forbi hendes bord og besluttede så at tage mod til mig og hilse høfligt på. Hun har tidligere smidt et par kommentarer herinde, og jeg vandt for over et år siden en gættekonkurrence om vægten på en kæmpe portobellosvamp på hendes blog, så jeg tænkte, at jeg burde “kvinde mig op” og sige hej. Rigtigt hyggeligt at hilse på hende og veninden :-)

Memphis Roadhouse 6

Memphis Roadhouse 7

Men for nu at vende tilbage til maden, så bad jeg om at få deres 300 gram store sirloin oksefilet af amerikansk kødkvæg – rødstegt, naturligvis – grillet og smurt ind i en spicy “mop sauce” og med en halv grillet majskolbe med krydderurtesmør til samt en valgfri side dish, som jeg besluttede skulle være deres gode coleslaw.

Jeg havde ingen forventninger til at kunne spise al kødet, men det smagte så fantastisk godt, at jeg faktisk fik støvsuget tallerkenen, inden maveskindet bad om nåde. Den der kryddersmør, som majsen var smurt ind i, var i øvrigt himmelsk! Jeg aner ikke, hvad det egentligt var, men det virkede!

På alle bordene står der hjemmelavet hot sauce sammen med andre sager i en lille kasse – vådservietter, ketchup, barbequesauce etc. Desuden har de også en ekstra hot hot sauce “for helvede”, som man dog skal spørge efter, da den er usandsynligt hot og ikke i så mange bøtter, så der kan stå en på hvert bord (og det er vist med vilje, da folk virkelig skal ville have det HOT!, før de spørger efter den!).

Memphis Roadhouse 8

Memphis Roadhouse 9

Min store steak inkl. tilbehør kostede 249 kr. og var bordets dyreste ret. De fleste andre valgte combo platters til 169 kr. med enten Texas style ribs, Kansas City ribs, pulled pork eller brisket med diverse side dishes, og det hele blev nydt til fulde, mens der blev skyllet efter med god øl.

Min kæreste og jeg valgte til dessert at dele en New York style cheesecake med lidt bærkompot til 55 kr. Det var desværre en noget tam fornøjelse, og vi endte med kun at spise halvdelen, da det var ret kedeligt. Men stedets kød, øl, margaritas og stemning kan til enhver tid anbefales herfra.